Poskládání motoru na fichtlu – krok po kroku

Máte doma starého fichtla, který si nezaslouží profesionální péči? Přesto potřebujete provést repasi některých částí motoru? Rozebrat jej není zase takový problém, mnohem horší je složení do původního stavu. Podívejme se společně, krok po kroku, jak to provést tak, aby vám na konci nezůstal nějaký ten díl mimo motor.

  1. Do pravého karteru nasadíte kolečko na kterém je přišroubováno z druhé strany řetězové kolo.
  1. Do pravého karteru nasadíte startovací segment – hřídel a nasadíte na ni startovací páku.
  2. Do pravého karteru nasadíte předlohovou hřídel.
  3. Na předlohovou křídel nasadíte samostatné kolečko – to menší, zuby vzhůru.
  4. Namontujete řadící automat – lachko přichytíš jedním šroubovákem do pravého karteru – Na automatu je třeba mít zařazenou 3.
  5. Nasadíte druhé kolečko – to větší do dírek ve výstupním kole nasazeného v bodě 1
  6. Současně s předchozím bodem nasadíte řídící vidličku tak, aby byla v obou volných kolečkách a kolíkem zapadla do oválné díry v řadícím automatu. A nasadíte tyčinku řadící vidličky s úžením vzhůru.
  7. Nasadíte poslední hřídelku přes kolečko (bod 7) do kola (bod 1).
  8. Nasadíte to dvojité kolečko na předlohovou hřídel.
  9. pokud máte již nasazenou klukovku v pravém kartě – doporučuji udělat tak jako prvním bodě před skládáním převodovky) začnete poklepávat levém víku – poklepat gumovou nebo dřevěnou paličkou – ne kladivem apod.
  10. Když budete mít kartry cca 1 cm od sebe je potřeba třetí rukou napružit pružinu na startovacím segmentu – toto si vyzkoušejte před nasazováním levého karteru. Je třeba to napružit tak, aby kolík na startovacím segmentu se po spojení karteru opřel o výstupek na levém karteru.

    POZOR – Pokud máte novější druh startovacího segmentu, je mezi levým kartrem a tímto segmentem distanční podložka tl. cca 1 mm. Novější segment je celý plochý, starší je odlitek (výkovek) a je hrubší v místě nasazení na hřídel.
    Po smontování karteru dotáhněte řadící automat – jeden šrob je osazen hlavou aby nevadil řazení a vyzkouší zda se vše volně protáčí (včetně kliky) a zda jde řadit.

    Další upozornění – zkontroluj si před montáží, zda jsou v řadícím automatu v pořadí ty malé vinuté pružinky (u novějších jedna plochá ve tvaru omegy). Pokud to skládáte z více motoru, existují minimálně 2 typy které se liší zejména šířkou koleček a rozestupem těch velkých zubů na automatu. 20-21-23 širší kolečka větší zuby automatu, větší klukovka – širší.