Motorky Simpson, původně vyráběné v Německu, měly svůj osud spojený s událostmi po druhé světové válce. Po válce byly závody v Lipsku, kde se vyráběly, zabaveny Sověty a výroba byla obnovena pod kontrolou nově vzniklého Východního Německa (NDR).
Značka Simpson se stala jedním z předních výrobců motorek v NDR a získala si popularitu pro svou spolehlivost a výkon. Nicméně, po sjednocení Německa v roce 1990, se výroba Simpsonů ocitla v nejistotě. Nové tržní podmínky, konkurence ze zahraničí a změny v regulacích přinesly výzvy, kterým se výrobce musel postavit.
NDR se muselo přizpůsobit západním standardům a to zahrnovalo i průmysl. I přes snahy o restrukturalizaci a modernizaci se Simpson potýkal s problémy, které nakonec vedly k jeho zániku. V roce 2003 byla výroba definitivně ukončena a značka Simpson se tak vytratila z trhu.
Mezi hlavní faktory, které přispěly k zániku značky Simpson, patřily:
- Konkurence: Po sjednocení Německa byla konkurence na trhu mnohem větší, a to nejen od západních výrobců, ale i od jiných východoněmeckých firem, které se snažily přežít nové ekonomické prostředí.
- Technologický a designový pokrok: Motorky Simpson zůstaly v mnoha ohledech za technologickými a designovými trendy. Zatímco konkurenti přinášeli moderní a inovativní modely, Simpson se držel starších konstrukčních principů, což ovlivnilo jejich atraktivitu pro zákazníky.
- Ekonomické obtíže: Proces přizpůsobení se novým ekonomickým podmínkám po sjednocení Německa znamenal pro mnoho podniků finanční obtíže. Simpson nebyl výjimkou a ekonomické potíže nakonec vedly k rozhodnutí ukončit výrobu.
Celkově lze tedy říci, že zánik značky Simpson byl důsledkem kombinace faktorů, včetně nových tržních podmínek po sjednocení Německa, technologického a designového zaostávání a ekonomických obtíží, které postihly východoněmecký průmysl.